جهش قیمت بازار مسکن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن ، که از اواخر سال ۹۶ تورم بازار مسکن آغاز شد  به صورتیکه که روند بازار مسکن بسیاری از اقشار جامعه را غافلگیر کرد اکنون تورم بازار مسکن در شهریورماه امسال نسبت به مرداد ماه بیشتر بوده بطوریکه رشد قیمت واحدهای مسکونی در مناطق مختلف شهر تهران با افزایش ۳/۹ درصد مواجه شد.  اکنون در شرایط فعلی بازار مسکن به دلیل افزایش غیرمعقول  قیمت مسکن  و کاهش قدرت خرید مردم تعداد معاملات نیز حدود ۲۰ درصد در بازه مورد اشاره کاهش یافته است.

کارشناس بخش مسکن  از سوی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گزارشی اعلام کرد که در پی این گزارش مطرح شد طی ۵ سال گذشته قیمت مسکندر ثبات نسبی قرار داشت بصورتیکه  تعادل  روند بازار مسکن برقرار بود اما اکنون در شرایطی که بازار مسکن به سر میبرد با تشدید و اوج گیری قیمت های بازار مسکن موجب شد طی تابستان امسال  این بخش بصورت غیرمنتظره  با رکود عمیقی مواجه  شود همچنین با توجه به شرایطی که در بخش مسکن ایجاد شد بسیاری از سازندگان ساختمانی با توجه به گرانی مصالح ساختمانی از ساخت و ساز پروژه های ساختمانی خود منصرف شدند.

اکنون در نیمه اول سال ۹۷ قیمت واحد های مسکونی در شهر تهران نسبت به سال گذشته حدود ۶۰ درصد افزایش داشته است در شرایط  کنونی تصمیم گیری برای آینده  بازار مسکن بسیار مشکل شده است و این بلاتکلیفی در بازار مسکن بسیار رونمایی شده است  بصورتیکه بسیاری از متقاضیان مصرفی از خرید مسکن اولیه خود صرفه نظر کردند و  در انتظار بهبود این روند به سر میبرند .

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در خصوص تورم بخش مسکن بیان نمود که  بخش مسکن زنجیره پایین و بالادستی دارد  اگر قیمت‌های آن دچار تغییر نشود  ساخت و ساز مسکن و اشتغال در این بخش به طور کامل از بین می رود.

برحسب آمارهای اعلام شده از سوی کارشناس بخش مسکن بطور صریح میتوان گفت تا زمانی که وضعیت نرخ ارز بطور واضح مشخص نشود و سیر تعادل آن حفظ  نشود رکود بخش مسکن ادامه دار خواهد بود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.





:: بازدید از این مطلب : 371
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: